2009. május 15., péntek

Google Naptár


A haladó internet tanfolyamunk oktatója, Andrea megint rávett valami igazán jóra... :-) Eddig nem használtam komolyan a Google Naptár szolgáltatást, megmaradtam a hagyományos asztali naptáramnál, ill. az íróasztalon, kisszekrényen és egyéb helyeken elhelyezett, majd rövidesen elkeveredő meghívóknál, amelyeket igyekeztem az események emlékeztetőjéül megőrizni és kézközelben tartani. Hasonlóképpen próbáltam az e-mail postafiókomban is számon tartani azokat a meghívókat, melyek elektronikusan érkeztek.

A Google Naptár ennél sokkal praktikusabb megoldást kínál, ezért mostantól már itt fogom vezetni azoknak az elfoglaltságoknak az adatait, melyeket nem szeretnék elfelejteni, hiszen nemcsak figyelmeztet rájuk a program a beállított időpontban (pl. e-maillel, felugró ablakkal), hanem én is továbbadhatom a hírt másoknak, ha megosztom velük az eseményt (nyilvánossá téve azt), vagy e-mail üzenetet küldök számukra. Nem beszélve arról, hogy bárhonnan elérhetem, s azonnal kinyithatom ezt az online naptárat, ha internetközelben vagyok.

A jövő hétre például három érdekes kulturális rendezvényt jegyeztem be magamnak, amelyre szívesen felhívom a blogom olvasóinak figyelmét is.

Az Eötvös Károly Megyei Könyvtárban működő "Amerikai Kuckó" a közelmúltban négyezer angol nyelvű könyvvel gyarapodott London Steverson bíró és családja nagylelkű adományának köszönhetően, amelyek hatalmas választási lehetőséget kínálnak különböző érdeklődési területekről az olvasóközönség számára. A könyvklub megindításával szeretnék minél inkább hozzáférhetővé tenni az érdekes és különleges műveket. Május 19-én, a klub első összejövetelén Steverson szövetségi bíró elmondja, hogyan sikerült ilyen sok könyvet összegyűjtenie, illetve áttekintést kapunk majd az Amerikai Kuckóban elhelyezett adomány összetételéről és a tervezett könyvklub részleteiről.
Az "Amerikai Kuckóról" itt olvashatsz bővebben >>>

Május 21-én B. Dobos Teréz szövő népi iparművész kiállításának megnyitóját sem fogom elmulasztani, hiszen e-mail üzenetet is beállítottam magamnak. :-)

A másik nagyobb lélegzetű esemény a május 23-án megrendezendő Nagy László emléktúra, amely Somlóvásárhelyről indul, s célja a költő szülőföldjének és a Somlónak, hazánk híres borvidékének, a táj kultúrtörténeti értékeinek megismerése. Sok szép látnivalót érintenek a túraútvonalak, és aki nem siet teljesíteni a távot, elidőzhet a Kinizsi-sziklánál, a várnál, a Taposó-kútnál, a Szent István kilátónál vagy Somlószőlősön az Árpád-kori római katolikus plébániatemplomnál.



Örülök, hogy a Google Naptár segítségével Veled is megoszthattam ezeket az információkat. Ha esetleg nem ismered a helyszínt, kattints a bejegyzésben a "térkép" szóra, s azonnal elindul a Google térkép szolgáltatása, amely pillanatok alatt elhelyezi egy utcatérképen vagy távolabbi műholdfelvétel segítségével. Néha téved, de senki sem tökéletes... :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése